Tiszaújvárosi Eötvös József Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium

EFOP-3.2.3-17-2017-00017
Digitális környezet kialakítása a Mezőkövesdi Tankerületi Központoktatási intézményeiben

Projekt tartalmának bemutatása

A Mezőkövesdi Tankerületi Központ pályázatot nyert EFOP-3.2.3-17 „Digitális környezet a köznevelésben” konstrukció keretében, az alábbi oktatási intézmények bevonásával: Mezőkövesdi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Mezőcsáti Egressy Béni Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Sajószögedi Kölcsey Ferenc Körzeti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Tiszaújvárosi Eötvös József Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium.

A projekt időtartama: 2018.02.01- 2021.09.01.

Jelen pályázat célcsoportja: a bevont köznevelési intézmények tanulói, pedagógusai, szakemberei.

A fejlesztés indokoltsága: A digitális leszakadás megállításában, illetve az esélyteremtéshez való hozzájárulás érdekében elengedhetetlen az informatikai oktatás modern eszközrendszerének és az alkalmazásoknak használatorientált megjelenése. Erre építve meg kell teremteni a digitális pedagógia módszereinek széleskörű alkalmazásának lehetőségét a köznevelésben, annak érdekében, hogy a digitális technológia használatával a digitális kompetenciák természetszerű fejlesztésén túlmenően egyéb, alapkészségek fejlesztésének lehetősége is megteremtődjön. Az infokommunikációs technológiai (továbbiakban: IKT) eszközök készségszintű használata és a digitális technológiára épülő egyéb készségek (médiatudatosság, kommunikáció, kritikai szemlélet, prezentációs képességek stb.) megléte szinte alap elvárás a munkaerőpiacon. A digitális technológia általánosan csak az informatika oktatásban kapott helyet az oktatási rendszerben. Az informatika órán kívül szemléltetésre, a tanulók elektronikus mérés-értékelésére, a tanulók önálló és csoportos munkavégzésének támogatására, a digitális és egyéb kompetenciák célzott fejlesztésére az IKT eszközöket csak szigetszerűen, egy-egy innovatív pedagógusokhoz, vagy kisebb közösséghez kapcsolódóan veszik igénybe, amely jelentős különbségeket eredményez. Az élethosszig tartó tanulás és a munkaerőpiac számára kiemelt fontosságú IKT alapkészségeket megerősítő IKT fejlesztések minél nagyobb hatásfokkal történő hasznosulásához, a tanulók digitális kompetenciáinak fejlesztéséhez szükség van a pedagógusok tanórai és tanórán kívüli IKT eszközhasználatával összefüggő módszertani kultúrájának megújulására, az IKT eszközök kihasználtságának növelésére, az IKT, mint pedagógiai eszköz beépítésére és felhasználására a kulcskompetenciák fejlesztésében.

A fejlesztés célja: Olyan, a digitális pedagógiai módszertani csomagokra épülő pilot programokat valósítson meg a bevont iskola, amelyek elterjeszthetőek a teljes köznevelési rendszerben a pedagógusok digitális felkészültségének, módszertani kultúrájának növelése, a mindennapi pedagógiai munka során az IKT-használat erősítése és elsősorban a digitális és egyéb kulcskompetenciák hatékonyabb fejlesztése érdekében.

A fejlesztés részcéljai: A digitális pedagógiai módszertanok komplex, intézményi szintű fejlesztése a pedagógusok képzésével és a támogató eszközöknek bevezetésével és beválás-vizsgálatával, illetve a nemzetközileg bevált eszközrendszerek meghonosítása és kísérleti jellegű bevezetése. A tanulók matematikai, szövegértési, digitális és természettudományos, valamint problémamegoldó és kreatív kompetenciáinak fejlesztése.

A projekt keretében a Digitális Fejlesztési Tervekben részletezettek szerint pedagógus továbbképzések, illetve azokon elsajátított új tudás beépítése zajlik a projekt keretében, továbbá eszközbeszerzés tevezett.

A projekt finanszírozása az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap Társfinanszírozásával, Emberi Erőforrás Operatív Program keretén belül valósul meg.

Választott módszertani csomagok

Lego Story Starter

Lego Mindstorms EV3

Internetbiztonság és fogyasztóvédelmi előadások

Szemléletformáló előadások

Tantestületi tréning

LEGO Story Starter órák, produktumok

LEGO EV3 robot órák, produktumok